/BIM stratégia

BIM stratégia

Recept a sikerhez

A sikeres stratégiaalkotás alapja, hogy az érintettek kellő ismeretekkel és felkészültséggel rendelkezzenek a közös munka során. Ez különösen igaz olyan komplex rendszerek esetében, mint a BIM (Building Information Modeling), amely nem csupán technológiai újításokat, hanem egy átfogó szemléletváltást is igényel a szervezetek működésében. Mivel a BIM egy viszonylag újszerű megközelítés, sok vállalat számára a megfelelő előzetes tudás hiánya akadályozhatja a stratégia kialakítását és annak hatékony végrehajtását.

Mi tudunk segíteni, van rá megoldásunk

Elemzés

A stratégiaalkotás első lépése a meglévő állapot alapos feltárása és elemzése. Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy olyan stratégiai célokat határozzunk meg, amelyek a valós körülményekre épülnek, és olyan eszközöket válasszunk, amelyek biztosítják a várt eredmények elérését.
Meg kell vizsgálni olyan területeket, mint a:
  • cég digitális érettsége
  • céges és üzletági stratégiák
  • dokumenetum és információ kezelése
  • elkötelezettség
  • eddigi BIM gyakorlat
Természetesen a vizsgálat kiterjed a beszállító körre, megrendelőkre és egyéb szabályzatokra.

Cél meghatározása

Az értékelést követően kezdődik ez a lépés, amely során meghatározásra kerülnek a szervezeten belüli különböző BIM-hez kapcsolódó célkitűzések. A céloknak mindig az adott szervezet középtávú üzleti stratégiájához és profiljához kell igazodniuk, ezért nem lehetnek univerzálisak.
A célokhoz eszközök rendelhetők, mint oktatás, szabályzás, szoftver beszerzés. Ezen eszközök ki is jelölik azokat a részcélokat, amelyeknek egyik legfontosabb ismérve, hogy mérhetők legyenek. Ezért meg kell határozni azokat a konkrét mérőszámokat, amelyek alapján a stratégia megvalósítása értékelhetővé válik.

Cselekvési terv

Az előző szakaszban kialakított eszközök alapján ki kell dolgozni egy olyan részletes cselekvési tervet, amely lehetővé teszi a megrendelő számára, hogy megvalósítsa a stratégiában meghatározott célokat. Ez a szakasz nem csupán egy ütemterv elkészítéséről szól, hanem minden olyan feltétel kidolgozásáról is, amely a siker biztosításához szükséges. A cselekvési terv természetesen minden vállalat esetében egyedi, hiszen a jó stratégia az adott cég specifikus kihívásaira ad választ, amelyek révén a megrendelő piaci helyzete javul.

Felkészítés

kép - BIM_course.jpg
A stratégia elkészítéséhez nem közvetlenül kapcsolódik, ugyanakkor javasolt egy előkészítő szakasz megvalósítása, amelynek célja a megrendelő felkészítése a közös munkára. A BIM keretrendszer összetettsége miatt a megrendelőnek meg kell ismernie azokat a szabványokban rögzített követelményspecifikációs módszertanokat, amelyek meghatározzák a folyamatok alapjait.

Pilot projekt

kép - BIM_pilot_project.jpg
A stratégiaalkotásnak nem része a pilot projekt megvalósítása, de a stúdió tapasztalatai szerint a legtöbb megrendelő akkor tekinti sikeresnek az együttműködést, ha a stratégia valós körülmények között is tesztelésre kerül. Ezért javasoljuk, hogy a stratégiai célok kidolgozásához kapcsolódjon egy pilot projekt.

Ajánlatkérés

Az űrlap elküldésével Ön elfogadja a K-ép Stúdió Adatvédelmi szabályzatát